O autorze -
Pochodzę z Pszczyny. Od 2020 r. zajmuję się projektowaniem systemów informacji wizualnej w Blank Studio, z którym zdobyłam nagrody takie jak: European Design Award 2023, Red Dot 2022, Polish Graphic Design Award 2021. Jestem absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Obroniłam dyplomy – licencjacki i magisterski na kierunku wzornictwo. Jestem laureatką licznych nagród i wyróżnień, m.in.: Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2021); Stypendium Rektora (2021); Stypendium im. prof. Wandy Telakowskiej za wygraną w konkursie Young Design 2020.
Inspiracja autora -
Punktem wyjścia do stworzenia projektu stały się geometryczne formy nawiązujące do inicjałów Zofii Moraczewskiej. Kształty symbolizują nie tylko jej twórczość i działalność, ale również nawiązują do publikacji „Mój testament: pisany do ogółu kobiet polskich w r. 1945” oraz licznych zapisków, które po sobie pozostawiła.
Kompozycja odzwierciedla ideę przełamywania dominacji, monotonii męskiego głosu w życiu publicznym i wzbogacania go kobiecą perspektywą – głosem, który dzięki Zofii mógł wybrzmieć donośniej. Miłość, jako kobieca siła, została wpleciona w świat rozumu zdominowany przez mężczyzn, stając się fundamentem budowania nowej, lepszej rzeczywistości. Tak jak w kilimie przeplatają się różnorodne nici, tak i projekt oddaje złożoność losów Zofii Moraczewskiej – jej miłość do rodziny, bolesną stratę najbliższych, niezłomną walkę o równość, wsparcie dla kobiet i wiarę w niepodległość.
Projekt przekazuje również idee i wartości, które były bliskie Zofii – nadzieję, wytrwałość, inicjatywę, dążenie do rozwoju i łączenie pokoleń. Żywa paleta barw czerpie z emocji towarzyszących jej życiu – od miłości, poprzez ból, po niezłomny entuzjazm i wiarę w przyszłość.
Zainteresowania autora -
Interesuję się projektowaniem inkluzywnym z poszanowaniem natury i tradycji. Z ciekawością wyszukuję nowe, innowacyjne materiały, jak również czerpię radość z odkrywania tradycyjnych, lokalnych rzemiosł. W wolnym czasie lubię wędrować po górach, gotować i grać w gry planszowe.